Allmänna villkor Beställaren måste vara minst 18 år. Beställare under 18 år måste ha målsmans tillstånd innan köpet genomförs. Alla genomförda/godkända beställningar är bindande och ni godkänner våra köpvillkor.. Mottagaren måste kunna legitimera sig. Vid c/o mottagare till ombudspaket måste bådas legitimation behöver vara med.
1. Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkl moms men utan fraktkostnad. Avgift för frakt faktura, expeditions avgift kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer inom Sverige. Till utlandet kan skatter och avgifter tillkomma. Vi hanterar inga beställningar under 100 sek.
2. Orderbekräftelse
När vi mottagit din order skickar vi omgående ut en orderbekräftelse via e-post som ni uppgett i er beställning.
3. Frakt Sverige
Privatperson:
Vi skickar våra paket med DB Schenker, till ert ombud. Schenker har rätt att ändra ombud, om ordinarie ombud har stängt eller vid andra hinder.
Frakt tillkommer, från 69:-.Fraktpriser gäller bara inom Sverige (fastland), Leveransadressen måste vara en fysisk postadres, ej box adress. Vi försöker att alltid leverera på billigast möjliga sätt. Alla paket är spårbara. Du får information om var och hur Du kan spåra Ditt paket. Naturligtvis kan varorna hämtas i vår butik i Malmö, utan extra kostnad. Öppettider i vår butik, se vår hemsida www.happycandy.se
Då Schenker tar ut avgift vid felaktig adress, namn, avisering,återtaget, extra utkörning, äger HappyCandy AB full rätt att kräva likvärdig summa i efterhand, som Schenker debiterar HappyCandy AB, mot beställare.
Aktuella belopp per den 20211001 är som följer:
Felaktig adress: 370:-
Namnbyte (på mottagare) : 370:-
Avisering av försändelse: 150:-
Extra utkörning 112:-
Återtaget 189:-
Lagerhyra hos Schenker. Ingen mottagare på plats. 140:- per dygn
Observera att det inte går att skicka till en boxadress, uppge i detta fall korrekt fysisk adress.
Frakt Utomlands:
Belgien, Tjeckien, Tyskland, Danmark, Estland, Polen, Finland (ej åland), Luxemburg och Holland, Österrike, Bulgarien, Rumänien, Slovenien, Slovakien, Irland, Italien, Portugal, Cypern, Spanien, Frankrike, Grekland och Ungern.
Vi skickar till dessa länder med DB Schenker.
Företagspaket:
Vi skickar snabbt och enkelt till ert företag, inom Sverige.
Frakt från 99:-
Då Schenker tar ut avgift vid felaktig adress, namn, avisering,återtaget, extra utkörning, äger HappyCandy AB full rätt att kräva likvärdig summa i efterhand, som Schenker debiterar HappyCandy AB, mot beställare.
Aktuella belopp per den 20211001 är som följer:
Felaktig adress: 370:-
Namnbyte (på mottagare) : 370:-
Avisering av försändelse: 150:-
Extra utkörning 112:-
Återtaget 189:-
Lagerhyra hos Schenker. Ingen mottagare på plats. 140:- per dygn
Observera att det inte går att skicka till en boxadress, uppge i detta fall korrekt fysisk adress.
TÄNK PÅ TEMPERATURKÄNSLIGA VAROR SOM T.EX CHOKLAD. Vi ersätter inte konfektyr som blivit skadat pga värme.
4. Emballage
Varorna packas omsorgsfullt i emballage. Emballage ingår i priset, tänk dock på att emballagets vikt tillkommer vid frakt.
5. Betalning
Payson direktbetalning
Betala direkt med Payson. Payson samarbetar med Visa/Mastercard och internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Paysonfaktura:
Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 24 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.” Har ni faktura frågor skall ni kontakta Payson, 08-728 93 50.
Klarna betalning
Webbutiksköp kan även betalas med Klarnas betalningstjänst, som erbjuder följande betalningsalternativ: Faktura (Få först. Betala sen. Klarna), Delbetalning (Dela upp. (Klarna) eller internetbank- och kreditkortsbetalning. Betalningstransaktionen hanteras av Klarna Bank AB. Har du frågor ang din klarana betalning kontakta Klarnas kundtjänst
6. Leveranser
Ni kommer att få ett sändningsnummer till den e-post ni skrivit in på er beställning, så att ni kan följa ert paket på vägen. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut. Vi kontaktar er via e-post om detta och om hur vi skall fortlöpa affären. Alla leveranser sker via Schenker och HappyCandy kan ej ta ansvar för Schenkers leveranstider/hantering.
7. Leveranstid
Beställningen skickas från oss, inom 3 -5 arbetsdagar. Under vissa tider på året som tex påsk, jul, black friday och semestertider, kan leveranstiden ta lite längre tid.
8. Produktinformation
Produkterna är av högsta kvalitet och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. HappyCandy ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten. se punkt 9
9. Reklamation
Vid skada på paket eller produkten, anmäl detta inom 24 timmar,hos transportbolaget samt till oss på HappyCandy kontakt@happycandy.se. Bilder på skadat paket och innehållet skall bifoga. Är paketet öppen eller har större skador, gör en skadoanmälan direkt hos ombudet, och ta bilder direkt hos ditt ombud innan du hämtar ut det.
Alla leveranser sker via Schenker och DHL, HappyCandy kan ej ta ansvar för Schenkers eller DHL leveranstider/hantering.
10. Säkerhet
Vi lämnar självklart aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser och följer personuppgiftslagen(PUL)
11. Returer
Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt. se distanshandelslagen http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=2005:59
12. Ej uthämtade paket
Vi spårar IP-nummer på falska beställningar. Paket som inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss, gäller både Sverige och Utlandet. Därefter tillfaller detta HappyCandy och beloppet för varorna anses förbrukat. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt och hantering, för närvarande minst 300SEK i administrationskostnader. Det är viktigt att meddela den ni skickat present eller gåva till att hämta ut paketet och kunna legitimera sig.
Om personer under 18 år beställer saker utan att hämta ut paketet håller vi vårdnadshavare ansvariga för beställningen.
Paket som beställs för avhämtning hos HappyCandy, ligger kvar 14 dagar från den dagen ni fått meddelande om att ordern är klar för avhämtning. Där efter tillfaller detta HappyCandy och beloppet för varorna anses förbrukat.
13. Utland
För leveranser utanför Sverige kan det tillkomma avgifter-tullar, vilka beställaren bekostar i de fall de uppstår. Beställaren ansvarar för kännedom om det lands införselregler som varorna ska sändas till. Eventuella beslag av tull eller annan myndighet ersätts ej. OBS! EJ hela lådor vid leverans utanför EU (p.g.a. utrymmesbrist).
14. Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
15. Lagerfel
Vi på HappyCandy gör allt för att vårt lagersaldon ska stämma. Om ett lagerfel skulle uppstå, då förbehåller vi oss rätten att ta bort denna varan och krediterar beloppet.
16. Ångerrätt
Vid beställning av livsmedel gäller ingen ångerätt. Se mer info på Distans och hemförsäljningslagen.
17. Integritetspolicy
1. Insamling av information
Vi samlar in information från dig när du registrerar dig på vår webbplats, loggar in på ditt konto, gör ett köp, deltar i en tävling och/eller när du loggar ut. Den insamlade informationen inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer och/eller kreditkort.
Dessutom tar vi automatiskt emot och sparar information från din dator och webbläsare, inklusive din IP-adress, uppgifter om programvara och hårdvara och den begärda sidan.
2. Användning av information
Den information vi samlar in från dig kan användas för att:
- Göra din upplevelse personlig och tillgodose dina personliga behov
- Tillhandahålla anpassade annonser
- Förbättra vår hemsida
- Förbättra vår kundservice och ditt behov av hjälp
- Kontakta dig via e-post
- Administrera en tävling, ett erbjudande eller en undersökning
3. E-handelssäkerhet
Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen. Din personligt identifierbara information kommer inte att säljas, utbytas, överföras eller delas vidare till något annat företag, i något syfte, utan ditt samtycke, förutom då så krävs för att uppfylla en begäran och/eller överföring, t.ex. för att skicka en beställning.
4. Utlämnande till tredje part
Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Detta inkluderar inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats eller vårt företag, med kravet att dessa parter godkänner att hålla informationen konfidentiell.
Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.
Allmänna uppgifter kan dock delas vidare till utomstående parter för marknadsföring, i annonssyfte eller andra ändamål.
5. Informationsskydd
Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av avancerade krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. VpnMentor skyddar dessutom dina uppgifter offline. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.
Använder vi oss av cookies?
Ja. Våra cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas över huvud taget inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.
6. Avsluta prenumeration
Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.
7. Samtycke
Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.
Senast uppdaterad 20211001
HappyCandy Reserverar sig för felplock,tryckfel och prisändringar som tillkommit. Ev. slutförsäljning av vissa varor meddelas till kund. HappyCandy förbehåller sig rätten att avslå order.
Alla priser är SEK och inkl moms.